Mitől pöröghetnek a téliszünetben az ADHD-s gyerekek?

Mitől pöröghetnek a téliszünetben az ADHD-s gyerekek?

A téliszünet a gyerekeknek és a szülőknek is izgalmakkal és meglepetésekkel teli időszak. Nagyon várjuk, számoljuk a napokat, hogy mikor kezdődik már végre. Bízunk benne, hogy sok közös élmény és kellemes pillanat vár az egész családra.

Sokat tehetünk azért, hogy ez így legyen! Ha tudjuk mitől pörögnek fel a gyerekein, akkor elejét is vehetjük a fárasztó időszakoknak, és kellemesebb lesz az ünnep.

Mivel sok kisgyerekkel találkozom a munkám során, látom, hogy mi segíthet Nekik. Ezeket a tapasztalatokat szeretném megosztani.

A túlpörgés oka, lehet az, hogy valami miatt izgatottak pl. várják az ajándékokat. Ezt megfelelő szervezéssel áthidalhatjuk. Pl. Nálunk estére volt az ajándékozás beígérve, de már valahogy reggelre megérkeztek az ajándékok.

Van, amikor a hidegfront van rossz hatással a gyerekeink viselkedésére. Erre nincs nagy ráhatásunk, de tompíthatjuk, ha többet mozognak. Hatásosabb, ha mindez friss levegőn történik.

Amire viszont nagy hatásunk van az a táplálkozás. A sok édességtől, sütitől, csokoládétól is rosszcsonttá vállhatnak. Van, aki a glutén tartalmú ételektől kezd többet izegni-mozogni. Inkább gyümölcsöket és zöldségeket fogyasszunk. Készíthetünk együtt smoothe-it, étcsokiba mártott gyümölcsöket, hogy ne maradjunk karácsonykor édesség nélkül.

Sokat segít az is, ha a gyerekeink ebben az időszakban nem az óracsörgésre ébrednek, hanem akkor kelnek fel, ha már kialudták magukat.

Van, amikor annyira elfáradnak a sok élménytől, hogy szinte képtelenek lecsillapodni, megnyugodni.

A sok színes program közé iktassunk be csendesebb időszakokat is, hogy legyen idő feldolgozni az élményeket.

Figyeljünk arra is, hogy ne igyanak feketetát, koffeint tartalmazó italokat (a gyümölcsteáknál figyeljünk, hogy ne ízesített fekete tea legyen), Kólát és energia italokat, kávét se adjunk gyerekeinknek, vagy olyan ételeket, amik ezeket tartalmazzák.

A téliszünet jó alkalom arra, hogy megfigyeljük otthon mindezt. Érdemes egy naplót vezetni arról, hogy mit evett, mennyit mozgott, hogy aludt a gyerekünk és jegyezzük le azt is, hogy utána, hogy érezte magát, hogyan viselkedett. Sokat tanulhatunk belőle!

Ha van jó ötletetek, osszátok meg kommentbe a többiekkel is!

Mindenkinek Áldott, Békés Ünnepeket kívánok!

További ötleteket a www.viraghhajnalka.hu weboldal blog bejegyzéseinél találhattok az ADHD-s gyerekek mindennapjairól.  

2022-12-10