Mitől lesz kiegyensúlyozott egy ADHD-s gyereket nevelő szülő?

Mitől lesz kiegyensúlyozott egy ADHD-s gyereket nevelő szülő?

Amikor a családban van egy  ADHD-s gyerek, akkor nagy energiákat kell mozgósítani a szülőknek folyamatosan, évekig a gyerekük felneveléséhez. Ezért fontos, hogy tudatosan időnként tartsunk egy kis pihenőt és legen lehetőségünk egy kis feltöltődésre.

Lehet, hogy sokan most felszisszennek, hogy persze, mondani könnyű, de a gyakorlatban kivihetetlen. Ezt a helyzetet nem csak tankönyvekből ismerem. Kipróbáltam pihenés, kikapcsolódás nélkül is, és úgy is hogy megfogadtam ezt a tanácsot. A második időszak sokkal eredményesebb volt, nekünk szülőknek is és a gyerekeinknek is. Fontos ezt a tanácsot betartani, mert a mindennapos kihívásokra sokkal higgadtabban tudtunk reagálni.

 

A következő részben felsorolom, hogy hogyan sikerült becsempészni a mindennapokba egy kis pihenést, feltöltődést.

1. Figyeltünk arra, hogy napról-napra kipihentek legyünk, aludjunk eleget.

2. Vannak olyan ásványi anyagok és vitaminok, amik segítettek abban, hogy kiegyensúlyozottabbak legyünk. Ez a Magnézium,  a B-vitaminok és a D-vitamin.

3. Az idegrendszerünk megfelelő működését, stressztűrő képességét sgítette a rendszeres testmozgás.

4.Nagy kedvencünk a relaxálás. A nap közepén mindenképpen javaslom, d eha sikerül reggel felkeléskor, napközben és este is időtszakítani rá akkor a leghatásosabb,

5. Nagyon jó feltöltődés a zenehallgatás, rejtvényfejtés, éneklés, rajzolás, táncolás. Kinek mi a kedvence ezek közül.

6. Társunkkal is legyen olyan idő amikor a gyerekek nélkül kicsit sétálunk, vacsorázunk, kikapcsolódunk.

7. Érdemes hasonló szülőkkel beszélgetni, hiszen egymásnak is adhatunk jó tanácsokat, bevált módszereket, de már az is nagy segítség, ha véger értő fülek hallgatják meg azt amin keresztül megyünk.

8. A szabadban töltött idő is segít abban, hogy idegrendszerünk megnyugodjon, kiegyensúlyozottak legyünk.

9. Nem utolsó sorban az is segített, ha lakásunkban ahol feltöltődünk rendet tettünk.

10. Nagy segítség volt amikor a nagyszülők, barátok időnként kicsit vigyáztak a gyerekeinkre.

11. Figyeljük meg azt, hogy a koffein tartalmú italok hogyan hatnak ránk, hogy befolyásolják az alvásunkat. Akik erre érzékenyekjobb, ha kevesebb kávét, teát fogyasztanak, vagy inkább ezek koffeinmentes változatát fogyasztják.

Mindenkinek kiegyensúlyozott idegrendszert és boldog családot, nyugodt gyerekeket kívánok!

 

Virágh Hajnalka Neurofeedback tréner,

ADHD Életmód-tanácsadó és terapeuta

 

Várunk Benneteket, segítünk kicsiknek, nagyoknak! 

Segítségetekre lehet a könyv, a mentorprogram, és a tréning.

A mentorprogramra itt lehet jelentkezni http://www.viraghhajnalka.hu/mentor-program

A témával kapcsolatban további cikkeket a http://www.viraghhajnalka.hu/blog oldalon olvashattok.

2023-01-20