Kisiskoláskorban hogyan segíthetünk ADHD-s, ADD-s gyerekünknek?

Kisiskoláskorban hogyan segíthetünk ADHD-s, ADD-s gyerekünknek?

Ebben az időszakban szokott a gyanú beigazolódni, a szakemberek eddig adnak időt arra, hogy a kicsik behozzák a lemaradásaikat kortársaikhoz képest. Az új élmények, a sok változás a tüneteket gyakran felerősítik. Ebben az időszakban azzal tudunk sokat segíteni, ha sikerül olyan pedagógust találni, aki türelmes és megértő. Szerencsére erre alsóban még jó esélyünk van. Itt már nyugodtan elkezdhetjük a fejlesztéseket (TSMT, Neurofeedback, állatterápia). Ekkor még örülnek a gyerekek, ha együtt pakolunk be az iskolatáskába, vagy közösen átnézzük a leckét. Sok játékos feladattal segíthetünk a diszlexiás, diszgráfiás, diszkalkuliás gyerekünknek. Otthon a tanulási időszakokat szakítsuk meg egy kis sétával, szabad levegőn történő mozgással, utána sokkal jobban fog menni a tanulás.

Tanulás közben lehet olyan zenét hallgatni, aminek a szövege nem vonja el a gyerekünk figyelmét. Az asztalán lehetőleg minél kevesebb olyan dolog legyen, ami sokkal érdekesebb mint a lecke.

Figyeljük meg, hogy a szénhidrát megevése után mennyire kezd el pörögni, ha észrevesszük a negatív hatását korlátozzuk a bevitelét.

 Az indulatkezelésre jó, ha légzőgyakorlatot tanítunk gyerekünknek. Négy másodpercen keresztül történő lassú belégzés, egy másodpercig tartó levegő benn tartás és öt másodpercen keresztüli lassú kilégzés sokat segít, amikor egy gyerek nehezen tudja a viselkedését kontroll alatt tartani. Ha a gyakorlat közben szédülést éreznénk, akkor túl nagy levegőt vettünk. Ilyenkor álljunk vissza a normál tempójú légzésre és ha rendbe jöttünk, folytathatjuk a gyakorlatot. (Szülőknek sem ártalmaswink)

Mindenkinek sok pirospontot, és dícséretet kívánok!smile

A témával kapcsolatban további cikkeket a http://www.viraghhajnalka.hu/blog oldalon olvashattok.

A témával kapcsolatos könyv a https://gorenybolgyerek.hu/ oldalon rendelhető.

2020-10-06