Hogyan segíthetünk ADHD-s gyerekünknek iskolakezdéskor?

Hogyan segíthetünk ADHD-s gyerekünknek iskolakezdéskor?

Épp hogy elkezdődött a nyári szünet és már újra itt az ősz és az iskolák is kinyitották kapuikat. Sok élmény kavarog még a fejünkben a nyárról, de neki kell fogni és fel kell készíteni a gyerekeinket az új iskolaévre, különösen ha ADHD-val, ADD-vel vagy valamilyen tanulási nehézséggel küzdenek. Ehhez gyűjtöttem össze néhány jó tanácsot.

  1. Strukturált és előre kigondolt környezet: Készítsünk előre tervezett napirendet, ahol az iskolai feladatok mellett időt szánunk a játékra, pihenésre és más tevékenységekre. Az egyértelmű rutin segíthet az ADHD-s gyerekeknek jobban átlátni a napi teendőket.

  2. Vizuális segítségek: Használjunk vizuális időrendet, plakátokat vagy térképeket, hogy a gyerek könnyebben értse meg a nap menetét és a feladatok sorrendjét.

  3. Célkitűzések és rövid távú jutalmak: Határozzunk meg elérhető célkitűzéseket, és jutalmazzuk meg a gyereket, amikor eléri őket. Ezek a rövid távú jutalmak ösztönzők lehetnek a motiváció fenntartásához.

  4. Kis lépésekben való haladás: Bontsuk le a nagyobb feladatokat kisebb részekre, hogy a gyereknek ne tűnjön annyira megterhelőnek a kezdet. Az apró lépések segíthetnek a koncentráció és a motiváció fenntartásában.

  5. Környezeti tényezők: Készítsünk csendes és rendezett tanulókörnyezetet a gyerek számára, hogy könnyebben tudjon koncentrálni. Csökkentsük a zavaró tényezőket, mint például zaj és zavaró tárgyak.

  6. Változatos tanulási módszerek: Kísérletezzünk különböző tanulási módszerekkel, mint például a vizuális segítségek, interaktív játékok vagy mozgásos tevékenységek, hogy a gyerek számára élvezetesebb és hatékonyabb legyen a tanulás.

  7. Kommunikáció az iskolával: Tartsuk a kapcsolatot az iskola tanáraival, és tájékoztassuk őket az ADHD diagnózisról. Együttműködve meg lehet találni azokat az alkalmazkodásokat, amik segíthetik a gyereket az osztályban.

  8. Szervezési és időgazdálkodási készségek: Tanítsuk meg a gyereket egyszerű szervezési és időgazdálkodási technikákra, például a feladatok listázására vagy az időbeosztás készítésére.

  9. Testmozgás és szabadidős tevékenységek: Biztosítsunk időt testmozgásra és szabadidős tevékenységekre. Ezek segíthetnek a figyelem koncentrálásában és az energia levezetésében.

  10. Támogató családi környezet: Legyünk türelmesek és megértőek, és adjunk lehetőséget a gyereknek, hogy kifejezze az érzéseit és gondolatait. A családi támogatás kiemelkedően fontos az iskolai sikerek eléréséhez.

  11. Felszerelések rendszerezése: Nálunk bevált, hogy az egy tárgyhoz tartozó füzeteket és könyveket egy színű csomagoló papírral borítottuk be és azonos színű dossziéba tettük, így könnyebb volt a táskából kivenni a tárgyhoz kapcsolódó tanszereket és így kevesebb felszerelés hiányról szóló rossz jegyet és bejegyzést kaptunk.
  12. Az 5-8-ik osztályosoknak nagy segítség: a Youtube-on a Videótanár csatorna, ahol az angolon kívül minden tantárgy, minden leckéje fent van kb. 20 perces feldolgozásban, ha elakad a gyerekünk akár többször is visszanézhető.
  13. Érdemes szakemberek segítségét kérni: A fejlesztések, mint a neurofeedback is sokat segítenek a rossz szokások, tünetek enyhítésében.

     

    Virágh Hajnalka Neurofeedback tréner,

    ADHD Életmód-tanácsadó és terapeuta

    06-309-400-001

     

    Várunk Benneteket, segítünk kicsiknek, nagyoknak! 

    Segítségetekre lehet a könyv, a mentorprogram, és a tréning.

    A mentorprogramra itt lehet jelentkezni http://www.viraghhajnalka.hu/mentor-program

    A témával kapcsolatban további cikkeket a http://www.viraghhajnalka.hu/blog oldalon olvashattok.

    Kérdésed van a figyelemzavarról, hiperaktivitásról vagy a Neurofeedbackről? Keress minket az alábbi e-mail címen: neurofeedbacktrener@gmail.com, ahol bővebb tájékoztatást kaphatsz a fejlesztésünkről, időpont egyeztetésről és az ADHD-ról vagy ADD-ről is!

 
 
2023-09-02