Hogy segíthetünk ADHD-s, ADD-s gyerekünknek tanév elején?

Hogy segíthetünk ADHD-s, ADD-s gyerekünknek tanév elején?

Azért van pár taktika, amivel ezeken lehet segíteni! Nehéz dolga van egy szülőnek mert kétféle utat választhat. Az egyik, ráhagyja a gyerekre a dolgot, hogy a saját kárán tanuljon. Sajnos ez a módszer csak a neurotipikus gyerekeknél működik jól, de a figyelemzavaros társaiknál kb. 100 negatív tapasztalat sem mindig elég. Ezért nálunk az vállt be, hogy alsóban az iskolatáska mozgó irodaként működött. Ami kellet azt kivettük belőle, megnéztük, megtanultuk, megírtuk és gyorsan visszatettük.

Felsőben más módszert kellett kitalálni, itt az lett a megoldás, hogy olyan füzetet szereztem be amiben színes műanyag lapokkal voltak szétválasztva a füzetlapok. Így volt kockás füzet és egy vonalas, amiben a különböző színeknél kezdődtek a különböző füzetek. Ezekre a műanyag részekre még a tantárgyat is fel lehet írni, hogy gyorsabban meg lehessen találni a megfelelő füzetrészt.

A másik rémálom felsőben, amikor már el kell kezdeni az óra anyagát jegyzetelni. (Ezt sem a figyelemzavaros, hiperaktív gyerekeknek találták ki.) Nálunk gyakran azt is nehéz volt kideríteni, hogy egyáltalán miről szólt az óra. És persze este 7 és 8 óra körül a szülőnek és a gyereknek is az az álma, hogy az Ohm törvényről eszmecserézzenek. Amit szégyen vagy sem bevallani, előbb anyának nem ártana átnézni, hogy miről is szól az egyáltalán. És az a szerencsésebb eset, ha régen ő megértette. De Uram bocsájts, lehet, hogy mindez annak idején az anyát sem érdekelte annyira, hogy arról valaha is egy kicsi emlékezet lenyomatot is képzett volna a buksijába. Persze mindezt a tudást, ami nincs még olyan lelkesen kéne előadni, hogy evvel felkeltse a gyermeke amúgy is elkalandozó érdeklődését ebben a késői órában. Ezt a gordiuszi csomót is meg kell oldani valahogy, de nem feltétlen az előbb említett módszerrel.

Nekünk nagyon sokat segített you-tubeon a videotanár csatorna. Ezen az oldalon a felsős tananyag évfolyamonként és tantárgyanként van rendszerezve. Tanórákra lebontva! Azért is szerencsés ez az alkalmazás mert ingyenes, számítógépről bárhol megnézhető. A tananyag nem több átlagban 20 percnél és többször visszanézhető, megállítható. És mivel a figyelemzavaros gyerekek nagy része hallás alapján könnyebben tanul ez is segíti az anyag elsajátítását.

Mindenkinek nyugalmas estéket és jó tanévet kívánok!

A témával kapcsolatban további cikkeket a http://www.viraghhajnalka.hu/blog oldalon olvashattok.

A témával kapcsolatos könyv a https://gorenybolgyerek.hu/ oldalon rendelhető.

 

2019-09-24