A cél szentesíti az eszközt!

A cél szentesíti az eszközt!

Egyik könyvben azonban egy nagyon érdekes tesztről olvastam. A mályvacukor tesztről. Ezt a tesztet Óvodás korú gyerekekkel végezték. A következő feladatot kapták, egy pszichológussal beszélgettek aki azt mondta nekik, hogy most ki kell kicsit menni a teremből. Az asztalon hagy egy mályvacukrot. Semmi baj nem történik, ha a kisgyerek megeszi miközben ő nincs ott. Ha a cukor még mindig ott lesz, amikor visszaér akkor megeheti azt is és kap egy másikat is.

A kicsik egy része rögtön befalta a cukrot, amint lehetőség nyílt rá. Másik részük vagy sóvárogva nézte, majd nem bírt magával és megette. Voltak, akik komolyan vették a dolgot és lefoglalták magukat ez idő alatt, így elterelték figyelmüket a sóvárgásról. Ők végül két cukrot ehettek.

Később után követték a gyerekek sorsának alakulását. Azt figyelték meg, hogy azok a gyerekek, akik ki tudták várni, míg visszajön a felnőtt és ad nekik még egyet, az életben sokkal jobban boldogultak mohóbb társaiknál.

Ettől még nem lennék boldog, mert a legtöbb ADHD-s, ADD-s gyerek csak egy cukorral a hasában távozna a kísérletről. Azt is megfigyelték, hogy megtaníthatóak a mohóbb gyerekek is erre, hogy legyen egy kis önuralmuk és várják meg, amíg visszajön a kísérlet vezetője és kapnak még egy cukorkát. Az után követésben azt vették észre, hogy a ezeknek a gyerekeknek is jobban alakult az élete felnőtt korban mint akiket nem tanítottak meg erre.

Ez a módszer nem túl drága és otthon is alkalmazható!

Mindenkinek türelmes gyerekeket kívánok, akiknek két cukor van a hasában! :)

A témával kapcsolatban további cikkeket a http://www.viraghhajnalka.hu/blog oldalon olvashattok.

A témával kapcsolatos könyv a https://gorenybolgyerek.hu/ oldalon rendelhető.

 

2019-09-19